Sabtu, 18 September 2010

kalu kELantan..mesti kn tindakan teGas.... ??? terima kasih semua

KEMENTERIAN Belia dan Sukan (KBS) kesal dengan insiden membakar dan membaling mercun oleh penyokong bola sepak Kelantan ketika pasukan negeri Che Siti Wan Kembang itu berdepan Negeri Sembilan dalam saingan Piala Malaysia, Selasa lalu. 

Menterinya, Datuk Ahmad Shabery Cheek, berkata Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) seharusnya mengenakan tindakan tegas kepada Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) atas tindakan liar penyokong negeri itu ketika perlawanan di Stadium Sultan Muhammed IV.
“Ini mungkin boleh dielakkan, melainkan KAFA boleh berjanji dengan FAM untuk memastikan perkara sama tidak akan berulang pada masa depan,” katanya selepas melawat Kawasan Pantai Peranginan Penunjuk untuk dijadikan kawasan selaman pantai di sini, kelmarin.
Ahmad Shabery berkata, penyokong negeri berkenaan seolah-olah tidak pernah serik dengan insiden sedemikian biarpun KAFA sering kali dikenakan tindakan disiplin dan denda oleh FAM pada musim lalu. 

Katanya, beliau kesal dengan tindakan penyokong Red Warriors yang tidak menunjukkan semangat kesukanan dan mencemarkan kemeriahan sukan itu. 

Insiden membaling mercun berlaku selepas pengadil, Yusof Mat Karim memberikan sepakan penalti kepada Negeri Sembilan apabila pertahanan tuan rumah, S Subramaniam menjatuhkan Idris Karim. 

Sebelum ini, KAFA pernah dikenakan tindakan denda sehingga RM50,000 berikutan tindakan liar penyokong mereka ketika menentang Negeri Sembilan pada perlawanan akhir Piala Malaysia di Stadium Nasional, Bukit Jalil, November tahun lalu. 


kalau kelantan..asyik kena denda.. kawan aku farisham ismail, kn baling mercun ( sampai pagi bengang telinga ) di NS tahun, lepas..mercun sampai dalam padang. di Perlis pun kena juga...tp mcm biasa, kelantanlah yang jahat, penyokong lain baik-baik belaka. Terima kasih FAM daN KBS ( Ahmad Shabery ). Semoga dosa ku, ibu bapaku, guru-guruku dan semua muslimin dan muslimat diampunkan ALLAH TAALA.Amin.

Tiada ulasan: