Isnin, 8 Ogos 2011

Bekas tunang saman RM1.1 juta



oleh ADHAM SHADAN

PEGUAM Murtadzar (kiri) dan Latifah menunjukkan kad jemputan perkahwinan anak guam mereka di Mahkamah Tinggi Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU - Seorang penjawat awam memfailkan saman sebanyak RM1.1 juta ke atas bekas tunangnya di Mahkamah Tinggi di sini semalam kerana membatalkan perkahwinan kira-kira enam jam sebelum mereka sepatutnya diijabkabulkan pada 3 Jun lalu.
Plaintif, Mohd. Masran Ab. Rahman, 32, dari Kampung Banggol Kemunting, Tanah Merah memfailkan writ saman tersebut menerusi dua peguam, Latifah Ariffin dan Mohd. Murtadza Mohd. Mokhtar, di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi di sini.
Plaintif tidak hadir di mahkamah kerana bekerja di Kuala Lumpur.
Selain bekas tunangnya, Norzulyana Mat Hasan @ Mat Hussin, 28, yang dinamakan sebagai defendan pertama, Mohd. Masran turut menamakan bapa wanita itu, Mat Hasan @ Mat Hussin Ibrahim, 60, dari Taman Maka, Tanah Merah di sini sebagai defendan kedua.
Lelaki itu menuntut daripada defendan-defendan ganti rugi am sebanyak RM100,000, ganti rugi teruk sebanyak RM500,000, ganti rugi malu sebanyak RM500,000 dan ganti rugi khas yang akan ditentukan kemudian.
Mohd. Masran yang bekerja di Kuala Lumpur kecewa dengan tindakan bekas tunangnya yang membatalkan perkahwinan pada hari mereka sepatutnya bernikah iaitu pada 3 Jun lalu setelah mengikat tali pertunangan sejak tahun lalu.
Norzulyana yang merupakan seorang juruteknik makmal di sebuah hospital di Kuala Lumpur didakwa membatalkan perkahwinan mereka pada pukul 11 pagi, kira-kira enam jam sebelum majlis akad nikah yang dijadualkan selepas Asar tanpa memberitahu apa puncanya.
p/s aku ambil daripada Kosmo online, kalu nk berita penuh kalian dapatkanlah di kedai2 yang berhampiran..Pada pendapat aku, memangla kejadian ini memalukan mangsa tetapi memaafkan orang lain itu lebih baik. Tok Guruku berpesan, buat baik kepada orang yang buat baik adalah biasa yang paling baik bagi kami ( orang Islam ) ialah membuat baik kepada orang yang membuat keburukan kita ataupun jika tidak mampu maafkanlah sahaja dia, InsyaAllah akan mendapat keampuanan pada hari akhirat...Amin.

Tiada ulasan: